Maluszek ma w swoim słowniku już parę słów, ale nie przybywa kolejnych? Przeczytajcie o tym jak wybrać słowa, które dziecku będzie najłatwiej opanować.
Do przeanalizowania tego, co dziecko już mówi, przydatny będzie dziennik słów, do którego zachęcałam w tym wpisie.
Wiem, że nie zawsze jest łatwo samemu przeanalizować repertuar głosek i sylab, którymi dziecko się posługuje, dlatego oferuję swoją pomoc! Wpiszcie w komentarzu słowa, które już mówi dziecko, a ja postaram się doradzić wam co możecie wprowadzić w następnej kolejności.
Świetny tekst;) cały blog jest bardzo ciekawy! córka ma 20 miesięcy i jestem w trakcie liczenia ile słów mówi. Bardzo lubi mówić tato, tu, tam, tup-tup, więc lubi literkę T 🙂 ale często używa też cacy i aa (idziemy spać).
Dzień dobry,
mój dwulatek większość słów mówi przez K, np. Kaka na tatę, Kaka na papa, kingin na pingwina itp. Co w takiej sytuacji?
Chodzimy od jakiegoś czasu do logopedy i zaczyna mówić więcej i lepiej, ale z tym K walczymy dalej.
pozdrawiam
Z tego krótkiego opisu wygląda na substytucje spółgłoskowe – trzeba byłoby się przyjrzeć czy mają charakter regularny (czy zawsze głoska t jest zastępowana przez k?), czy dziecko jest w stanie wypowiedzieć te brakujące spółgłoski (t, p) w innych słowach lub w izolacji. Sposób postępowania będzie zależał od diagnozy – proszę porozmawiać o tym z logopedą 🙂